Pływanie

Czym wyróżnia się Szkoła Pływania EWART?

 

Nauka przez zabawę

Nudne zajęcia i zniechęcone dzieci to największa porażka każdego instruktora. Dlatego zajęcia w naszej szkole pływania to nie treningi wydolnościowe, ale nauka i doskonalenie pływania poprzez zabawę. Zajęcia prowadzimy w taki sposób, aby nawet w trakcie zabawy przemycać ważne i rozwijające ćwiczenia i jednocześnie nie stracić zainteresowania dzieci nauką pływania.

Instruktor na początkowych lekcjach przebywa z uczniami w wodzie.

Naszego instruktora najczęściej można znaleźć właśnie w wodzie między dziećmi. Z małymi uczniami instruktorzy są w wodzie. Natomiast jeżeli chodzi o grupy zaawansowane, to czasami lepiej jest wyskoczyć na brzeg, aby przyjrzeć się sposobowi wykonywania ćwiczeń przez naszych podopiecznych z trochę innej perspektywy.

Całkowite zaangażowanie instruktora

Nic nie wpływa tak pozytywnie na dzieci jak czynne uczestnictwo instruktorów w zajęciach. Jeżeli omawiamy jakieś nowe, trudne do wykonania przez dzieci ćwiczenie, a instruktor im to zademonstruje, to od razu łatwiej im to zrozumieć i wykonać. Dzięki temu dzieci nabierają szacunku do instruktora, przez co chętniej wykonują polecenia.

Indywidualne podejście

Staramy się nie patrzeć szablonowo i nie ulegać rutynie. Każdy pływak, mały czy duży jest u nas, traktowany bardzo indywidualnie. Czasami problemy z pokonywaniem nowych trudności nie są związane tylko z aspektami fizycznymi, ale też z psychicznymi. W takich sytuacjach nigdy nie naciskamy, a jedynie staramy się delikatnie przekonać, że pływanie to super zabawa!

Demonstracja ćwiczeń w wodzie

Najważniejsze jest jednak to, że podczas pokazywania nowych ćwiczeń nasi instruktorzy są w wodzie. Dziecku trudno może być czasami, wyobrazić sobie jak ma dane ćwiczenie wyglądać w wodzie, jeżeli widzi jedynie pokaz na „sucho”. Dlatego warto demonstrować ćwiczenia w wodzie, a w razie potrzeby skorygować ruch małego pływaka we właściwy sposób. Korzystamy także z pomocy audiowizualnych takich jak kamera, tablet, aby uczestnicy mogli zobaczyć prawidłowo wykonane ćwiczenie, a później je odwzorować w wodzie.